lördag 14 februari 2015

Blev inte alls som planerat................

Planen var att åka till det stora centrumet i närheten.

Men vaknade trött, slut med en begynnande huvudverk.
Efter en slö morgon skulle jag diska tänkte jag.
(Har ingen diskmaskin).
 
Men hur det nu blev
höll jag plötsligt på att organisera om lådor och skåp i köket.
Först började jag med att byta plats på lite redskap i kökslådorna.
Så såg jag att en lådfront hade glidit ur sina sprintar.
Fram med lim och slå ihop låda.
Nu måste den torka innan jag kan fortsätta.
 
En mer normal person hade säkert börjat diska.
Men nejdå.
Jag börjar med det stora skåpet bredvid istället.
Det före detta städskåpet.


Inte alldeles genomtänkt. 

Ut med allt ur skåpet.
På bordet, golvet, överallt.
Knappt plats att röra mej.
Här bland alla saker står lådan och torkar.
Presentsnören, gamla småpåsar, ljusstumpar
Mera ljus och annat jox.
 Provar lite olika lösningar.
Fungerade inte med det som ska hänga.




Nu så.
Bättre.

 Nu fick jag in mina brickor och våra hemstöpta ljus på ett bättre sätt än förut.
I mjölkkartongen, den röda lådan och den lilla vita lådan
har jag nu ordnat något som är tänkt till saker som ska till återvinningen.
Måste erkänna att jag varit dålig på att återvinna saker.
Det tar ju sån plats.


Mot väggen satte jag hyllorna.
För förvaring av förbruknings artiklar och ljus. 
 
Som du ser har jag återanvänt lådor av olika slag för att samla ihop grejerna.
Med en liten budget får tar jag vad som finns hemma.
 
Jag blev riktigt nöjd.
Hoppas att det kommer att fungera också.
Funderar på att tapetsera i skåpet så det blir lite snyggare
och då också fixa till de olikfärgade lådorna.
 
Men det får bli ett annat projekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad om du skriver ett ord eller två